Sigla
Descrição
Q1
Você acredita ter problemas na detecção do estímulo acústico (som em geral, fala ou outros sons)?
Q2
Você acredita ter problemas na localização e lateralização da fonte sonora (saber de onde chamam quando à distância, por exemplo)?
Q3
Você acredita ter problemas no reconhecimento do estímulo acústico (sons em geral)?
Q4
Você acredita ter problemas na discriminação do estímulo acústico (diferenciar sons da fala, por exemplo ouvir S e Z)?
Q5
Você acredita ter problemas na atenção seletiva e sustentada do estímulo acústico (ouvir e entender a fala do professor, mesmo que haja outras conversas na sala ou ruído externo, por exemplo)?
Q6
Você acredita ter problemas de memória de curta duração relacionados ao estímulo acústico (lembrar-se de coisas que apenas ouviu, como textos curtos, uma aula, por exemplo)?
Q7
Você acredita ter dificuldades para perceber os sons no tempo? Por exemplo, entender alguém que fala muito rápido ou que articula as palavras sem clareza.
Q8
Você acredita ter dificuldades para ouvir e entender a fala em situações ruidosas? Por exemplo, conversando no ponto de ônibus, em restaurantes etc.
Q9
Você apresenta ou já apresentou dificuldades acadêmicas relacionadas à concentração em algum momento do seu curso superior?
Q10
Você apresenta ou já apresentou dificuldades acadêmicas relacionadas à memória em algum momento do seu curso superior?
Q11
Você apresenta ou já apresentou dificuldades acadêmicas relacionadas a planejamento em algum momento do seu curso superior?
Q12
Você apresenta ou já apresentou dificuldades acadêmicas relacionadas à aprendizagem em algum momento do seu curso superior?
Q13
Você já ingeriu ou ingere bebida alcoólica?
Q14
Você já fez ou faz uso de entorpecentes (maconha, crack e cocaína)?
Q15
Você faz uso de medicamentos ou fez uso por um período prolongado?
Q16
Você apresenta algum transtorno neurológico ou psiquiátrico (demência, doença encéfalo-vascular, hemiplegias ou paraplegias, meningite, neuropatia periférica, paralisia facial, ou aprendizagem, atenção e hiperatividade, comportamento, humor, ansiedade, psicose, conduta)?
Q17
Você apresenta algum sintoma neurológico ou psiquiátrico (cefaleia, tontura, vertigem, desmaio, convulsão, outros)?
Q18
Você dorme em média 8 horas por noite?
Q19
Você considera que seu sono é satisfatório?
Q20
Você se alimenta diariamente com 3 ou mais alimentos de grupos alimentares diferentes?
Q21
Você fez o ensino médio:
Table 1
Factor analysis of the first-order constructs
Table 2
Validation of the first- and second-order constructs
Table 3
Comparison of the diagnostic indicator for adults between the variables of the auditory assessment
Chart 1
Central Auditory Processing Skill Self-Perception Scale
Abbr
Description
Q1
Do you think you have problems detecting acoustic stimuli (sounds in general, speech, etc.)?
Q2
V Do you think you have problems with sound source localization and lateralization (e.g., knowing from where someone is calling you when they are far)?
Q3
Do you think you have problems recognizing acoustic stimuli (sounds in general)?
Q4
Do you think you have problems discriminating acoustic stimuli (differentiating speech sounds; for instance, hearing S and Z)?
Q5
Do you think you have problems paying selective and sustained attention to acoustic stimuli (e.g., hearing and understanding the professor speak, even with other conversations in the room or external noise)?
Q6
Do you think you have problems with short-term memory related to acoustic stimuli (recalling things you only heard, such as classes or short texts)?
Q7
Do you think you have difficulties perceiving sounds in time? For instance, understanding someone who speaks too fast or does not clearly articulate words.
Q8
Do you think you have difficulties hearing and understanding people speak in noisy environments? For example, talking at the bus stop, in restaurants, etc.
Q9
Do you have or have you ever had concentration-related academic difficulties at any moment during your higher education studies?
Q10
Do you have or have you ever had memory-related academic difficulties at any moment during your higher education studies?
Q11
Do you have or have you ever had planning-related academic difficulties at any moment during your higher education studies?
Q12
Do you have or have you ever had learning-related academic difficulties at any moment during your higher education studies?
Q13
Do you drink or have you ever drunk alcoholic beverages?
Q14
Do you use or have you ever used narcotics (cannabis, crack, or cocaine)?
Q15
Do you take or have you ever taken medications for a prolonged period?
Q16
Do you have any neurological or psychiatric disorders (dementia, brain vascular disease, hemiplegia, paraplegia, meningitis, peripheral neuropathy, facial palsy, or learning, attention and hyperactivity, behavior, mood, anxiety, psychosis, conduct)?
Q17
Do you have any neurological or psychiatric symptoms (headache, dizziness, vertigo, fainting, convulsion, other)?
Q18
Do you sleep 8 hours a night on average?
Q19
Do you consider your sleep satisfactory?
Q20
Do you regularly have three meals a day with items from the different food groups?
Q21
Where did you go to high school?
Subtitle: Abbr = abbreviation